<$BlogRSDUrl$> <$BlogRSDURL$>

donderdag, november 27, 2003

UREN, DAGEN, NICHTEN (13)

Wanneer de kameel van Hulla en Atari uit het zicht verdwenen is, steekt plots een storm op. Hulla en Atari worden bedolven onder een hoop zand en ontwaken tot hun verbazing in een grot vol schatten. Geen enkele schat kan hen echter bekoren nu ze hun Teigetje en Disneykasteelmuts voor eeuwig kwijt zijn. Voor eeuwig? Zeer zeker niet, want wat vinden ze tussen al het goud en zilver? Een heuse wonderlamp!

Ondertussen klampen Kip, Alcor, Le Feux en Bart zich vast aan de vleugel van het neergestorte vliegtuig, dobberend op de eindeloze oceaan. Ze spoelen aan op het schuimend strand van een eiland dat op geen enkele landkaart te vinden is. In de verte zien ze de oorsprong van al dat schuim: het is de Cecilmelkfabriek. Ze besluiten er te gaan solliciteren, maar Cecil wenst alleen schone jongelingen aan te werven. Hij ziet in Bart zijn ideale voorman. 'Dat is pure discriminatie' kakelt Kip, 'Daar zal ik het niet bij laten!' En ze bedenkt een plan.

Ondertussen is DJ Mel I Sa tot over haar oren verliefd geworden op haar huisslavin Piglet. Ze besluiten het KKTB te ontvluchten, maar dat is buiten de waard gerekend. De pas verworven macht is Bart Vandamme naar het hoofd gestegen. Hij neemt de ontrouwe KKTB-leidster en haar slavin gevangen en werpt hen voor Dimi's voeten. Tot zijn verrassing is Dimi hier niet over te spreken. Dimi kijkt zijn adjunct verontwaardigd aan en opent zijn mond om een paar wijze woorden tot Bart te richten...

Waar zullen Hulla en Atari de toverlamp voor gebruiken eenmaal ze hun mutsen teruggetoverd hebben? Zal Kip Broeno betrekken in haar plan het Cecilmelkmonopolie te doorbreken, en vooral : waarom tilt Dimi zo zwaar aan het feit dat Bart zo overijverig te werk ging bij het gevangennemen van DJ Mel I Sa en haar slavin?

[Door: Bruno (dat is dus niet Broeno)]